mandag 7. juni 2010

Halvmaraton.....

Noen ganger hopper jeg i ting som jeg ikke vet utfallet av og denne gangen har jeg virkelig gjort det. Jeg har vært med til Beitostølen et par år på rad og heiet to gutter inn på halvmaraton. Selv har jeg løpt/gått ei mil oppi fjellet (fjellgeita). Men når de andre har vært kjempeslitne har jeg selv følt at jeg bare har vært på en liten tur og ikke kjent på kroppen at jeg har tatt meg helt ut. Så derfor slang jeg ut at jeg ville prøve med på halvmaraton (hvor fikk jeg det fra???)....sukk......og jeg fortalte det til flere her hjemme....da bare MÅTTE jeg jo gjøre det. Jeg startet med friskt mot, god musikk på ørene....8 minutter på kilometeren de første tre kilometerne og så var det nedoverbakke og 5 minutter på kilometeren. Og naturen viste seg fra sin beste side, sol, snø på viddene, vilt og vakkert, og jeg ville få 9 km slakt utforbakke. Det var bare det at når jeg nådde toppen fikk jeg krampe i låret og bak venstre kne.....og det slapp ikke taket....så 5 minutter på kilometeren ble en saga blott. Men jeg kom meg i mål med de smerter som skulle høre til og var kanskje den lykkeligste på Beitostølen denne dagen.
Kvelden kom med øm muskulatur og jeg kunne knapt gå, men danse gikk ganske bra :-)
Søndag skulle vi hjem og godt jeg bare skulle sitte i bilen, for det var et sant mareritt å komme seg ut av bilen :-S
Skulle på kamp på kvelden og det var en opplevelse.....kom meg både opp og ned trapper hehe, men så ut som ei dame på 100 år. I dag merket jeg også at bena ikke var fornøyde, men nå er det litt bedre så i morgen er det sikkert helt bra. Og om ett år har jeg helt sikkert glemt alle vondtene og stiller til start igjen.
Bare bli med alle som leser dette....det er en flott opplevelse for kropp og sjel.

1 kommentar:

  1. SV: Hva er det du tror jeg har fundert over de siste ukene da? Penger har ingen verdi for meg, så kostnader tenker jeg ikke på, jeg vet at jeg på en eller annen måte klarer meg uansett. Den personen jeg ønsker å være, kan jeg av forskjellige grunner ikke bli her.

    SvarSlett