fredag 19. november 2010

Tanker på en fredag

Sitter i sofan og ser på flammene i peisen...tankene surrer og går....tenker på en kommentar fra dattera her om dagen....hun savnet peisen .-) Sånn er det , tenker jeg da, at barna våre liker det samme som vi liker. Jeg har alltid lagt opp til mye kos foran peisen både hjemme og på hytta og nå savner altså dattera en peis fordi der hun nå leier er det ingen. Så vil nok det stå på ønskelisten når hun skal kjøpe seg leilighet eller hus en gang i fremtiden. Og leilighet er vi sammen og ser på hver uka nå ;-) kjempekoselig at hun vil ha med mamma på visninger, det varmer ett morshjerte som ikke tar noen ting som en selvfølge lenger.
Men tankene er mange her i dag, ringte til sykehuset i Oslo for kjæresten min i dag. Han skal inn og operere på rikshospitalet, men da ble jeg skuffet nok en gang...dvs først ble jeg glad og så skuffet....nevrologisk avdeling sa: "ja nå skjer det noe i begynnelsen av desember" :-), nevrokirurgisk avdeling sa: "ja nå står han på venteliste for operasjon i desember", men sukk...så sa pasientkoordinatoren: "det blir i hvert fall ingen operasjon i år" :-( og det enda han i mai fikk vite at det da var ett halvt års ventetid .-S Skjønn det dere som kan det, men at det ikke går an å samarbeide på ett sykehus, det synes jeg er skremmende!!! Hvem bestemmer når han skal inn tro??? Det skal jeg spørre om neste fredag når jeg skal ringe de!
Livet flyr likevel av gårde og nå er jeg ferdig med å pusse opp soverommet mitt....i hvert fall nesten....skal bare finne frem noen sjablonger som jeg skal pynte opp på veggen, male en ramme jeg har der som absolutt har feil farge...og SÅ så er jeg ferdig...tror jeg i hvert fall!!!
Men da må jeg finne på noe nytt, hehe, jeg kan jo ikke sitte stille lenge av gangen...lurer på om jeg har et lite snev av noen diagnose, for slappe av er vanskelig....enda da jeg var hos Marianne (som skal lære meg avspenning) så mente ho at jeg klarte det kjempebra......hadde jo ikke noe valg da, for jeg skulle jo ligge der å slappe av en halv time...gadd ikke noe annet da. Men å klare det hjemme sånn når det er så mye mer spennende ting å finne på, nei det er ikke lett!!! Lommeboka er bare ikke full nok så jeg må tenke litt på hva jeg vil prioritere før jeg setter i gang ;-)
Nå er det altså helg og julegaver skal lages....det MÅ jeg i hvert fall gjøre :-) God helg!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar