mandag 22. februar 2010

Carpe diem

Grip dagen og de øyeblikkene som hele tiden bare dukker opp over alt og nyt lykkefølelsen over en fin sang, et øyeblikks stillhet, naturen rundt deg, blikk som møtes.........Nå har jeg vinterferie, dvs ferie kan jeg vel ikke helt si at jeg har. Det blir mange timer her ved pc`n for jeg skal forberede foreldresamtaler. Jeg kan velge og sukke over dette eller sette på en herlig cd med Santana og jobbe i veg...kan ikke si skrive så blekket spruter lenger, men......jobbe må jeg og jeg velger å se positivt på det. Tenk så deilig når jeg er ferdig :-) da er det bare mange hyggelige samtaler som ligger foran meg, krevende, men hyggelige.
Og så skal jeg passe Noah selvfølgelig....mitt barnebarn på ett år, han gjør bare så utrolig mye rart for tiden, jeg smiler faktisk for meg selv her jeg sitter og skriver. Håper alle andre også får oppleve slike fantastiske øyeblikk sammen med barnebarn slik jeg gjør.
Men livet er trist også. Slo opp i avisen i dag og så at en mann jeg har hatt ett visst bekjentskap til for en del år siden var død. Det er trist når unge mennesker dør...ja jeg synes det er tristere når Gud henter hjem de unge enn de gamle....jeg vet ikke hvorfor...det bare er sånn. Tankene mine går til de som stod han nærmest...varme, flotte mennesker. Take care!
Vel, nå blir det Santana noen timer fremover ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar