torsdag 4. februar 2010

Rikdom er så mangt

Nå har rikdom fått nok et nytt innhold, ikke det at jeg ikke har visst det før, men nå står det svart på hvitt i min datters blogg (www.vinmonopolet.blogspot.com). Rikdom er vennskap mellom mor og datter, jeg er altså den priveligerte moren som har en datter som roser meg så opp i skyene at det spørs om jeg noen gang kommer ned på jorden igjen. Vi har et så spesielt forhold, uansett hvor vi er i verden. Vi blåser ut og skværer opp, vi deler små og store hemmeligheter og vi filosoferer over livet. Vi har vært på jenteferie til Paris og gått totalt lei av hverandre for så og spise litt mat og alt var glemt. Vi har opplevd mest solskinnsdager, men jeg tror at uten å tynge henne for mye så delte vi også vonde dager for snart 6 år siden da faren hennes og jeg skilte lag. Nina har en livsvisdom som overrasker meg, ho er kanskje ung og naiv, men ho vet selv hvor ho står og er bevisst hvem ho er og hva ho mener og ikke minst hvorfor ho har de standpunktene som ho har. Nina er et spennende menneske og kjenne og jeg er altså mora hennes :-) ikke rart at jeg er stolt! Det sies at man blir vis med alderen og det er jeg sikker på at vi gjør, men vi trenger da å møte spennende mennesker som Nina for å fylle på med visdommen. Jeg håper at alle som vil klarer å skape et godt forhold til sine barn og medmennesker hvor man kan respektere hverandre for den vi er og gi hverandre spillerom til å påvirke og utvikle hverandre gjensidig. Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar