søndag 14. mars 2010

Tidsknapphet....

Jeg ble sittende å se på film i går "Mitt Afrika" og det slår meg at vi har for få timer i døgnet. Har hørt om folk som av en eller annen årsak ikke trenger så mye søvn og det måtte vært deilig (jeg tilhører de som "trenger" minst 10 timer hver natt for å være fornøyd. Sukk, jeg sover jo bort verdifull tid). Men når sola ståler inn av vinduet tidlig søndag morgen så spretter jeg opp og er snart klar for tur i skogen, skogen er nok "Mitt Afrika" på en måte. Ikke det at jeg ikke synes det er spennende å dra utenlands, men skogen blir jeg aldri lei av. Den går aldri tom for nye opplevelser. Når det gjelder tidsknappheten så tenker jeg bare på alle drømmene jeg har som jeg må legge på vent fordi jeg har en jobb å passe. Tenk å bo ett år på et lite småbruk langt fra det urbane livet jeg lever nå, tenk å bo ett år i england for å bli bedre i engelsk, tenk å bo et par år i frankrike for å lære fransk og tenk å bo i hellas noen år for å oppleve øyene, menneskene osv. Tenk å bo på hytta ett år, se årets skiftninger tett på (hytta er i Tuddal)....tenk om jeg hadde bedre tid til alt dette. Men jeg vil jo ikke miste jobben....sukk!!! Da er jeg der hvor alt skal skje når jeg bare blir pensjonist, men det er VELDIG LENGE TIL. Og da skal jeg sykle nordkapp - lindesnes :-)

2 kommentarer:

  1. Og når du blir pensjonist, vil du jo ikke være borte fra barnebarn (og ev oldebarn).. For jeg tenker også at jeg kan bo alle årene jeg skal utenlands når jeg blir pensjonist, dersom jeg ikke gjør det nå, men jeg tror aldri tida blir perfekt for å bo utenlands, så en må bare hoppe i det (og la barna komme på besøk).

    SvarSlett
  2. Sv: Men hva om jeg føler at de aldri ble ferdig med å berike livet mitt, og at det kunne blitt beriket så mye mer før de forsvant?

    SvarSlett