lørdag 22. juni 2013

Dag 2 på Hurtigruta

Kjører ut fra Molde nå etter å ha kost oss med nydelig middag i hyggelig lag med et par fra Oslo.  Praten gikk unna og maten smakte fortreffelig.  Geiranger fjorden var kanskje ikke så flott som jeg hadde forventet, men været kan jo ha litt av skylda. Jeg liker det meste av været, men regn erdumt. Vi har bare hatt små yr-byger så vi kan ikke klage. Og i morgen kommer sola ♡ Hadde forresten en spesiell opplevelse her på båten i dag. Jeg hadde skiftet til treningstøy og var på vei til treningsrommet da jeg så ei flott jente i bunad, ,sunnmørsbunadog da måtte jeg jo prate med ho. Det viste seg at ho skulle spille for oss rett etterpå så da måtte treningen vente litt. Men da ho begynte å spille så kom tårene. Det var så utrolig vakkert med felemusikk og norsk natur på utsiden av vinduet. Følelsene tok rett og slett overhånd. Ingvil Sæther het ho. Ho startet opp med brudemarsj fra Seljord, deretter vals fra Bergen, budeiene på Vikafjell, gangar og halling og bryllupsmusikk og avsluttet med fanitullen. En musikalsk opplevelse som jeg aldri vil få oppleve igjen.  Etter en del tårer ble det trening og avreagering, det gjorde godt ♥ Jeg hadde håpet på en ferietur med bare sunn mat, men det er ikke lett for her er det mye godt jeg bare MÅ smake på. Fetatur tror jeg det blir, men godt jeg skal sykle etterpå så jeg kan bli normal igjen til jeg kommer hjem. Til middag i dag satt vi sammen med et kjempekoselig par fra Oslo. Praten gikk i ett og jeg storkoste meg. Dette blir en flott ferie hvor jeg kommer i snakk med mange slik jeg liker. Sitter nå ved siden av ei koselig dame fra Stockholm og vi har snakket om sykling og sykdom (ho har kreft), ,vihar satt ord på hvor viktig det er å komme seg ut om man er syk eller ikke. En nydelig dame. Jeg er utrolig heldig som har evnen til å komme i kontakt med ulike typer mennesker, takk Gud for at du har skapt meg slik.    I natt har jeg ikke tid til å sove for det er så mye jeg vil ha med meg på turen før vi er i Trondheim. Så får vi se om jeg klarer å holde meg våken ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar