lørdag 29. juni 2013

Honningsvåg

Her er jeg visst midt i smørøyet. To gedigne cruiseskip er her, dvs det andre er på vei inn nå. Hurtigruta blir veeeldig liten sammen med disse. Det er imponerende å se hvordan disse store skipene manøvreres inn til brygga, da er det fullt liv her.
Det jeg skriver på bloggen er for de av dere som vil lese litt mer om små og store hendelser på min ferd her i nord. Nå stortrives jeg og det var lurt å ligge i ro i dag, i den grad jeg har vært i ro da.  Har solt meg på brygga, men også hatt en fin tur oppi fjellet. Gikk og tenkte på hva jeg skulle gjøre om jeg møtte på et reinsdyr og før jeg rakk å tenke ferdig så kom det 5 stykker bak meg. Jeg tok bilde av dem før de gikk videre, de var visst ikke interessert i meg.
Det er bra jeg har med mobil og nettbrett som kan fortelle meg hvilken dag og dato det er, jeg lever jo i en annen verden hvor slike ting ikke er så viktig egentlig.
I dag har det vært veldig varmt, men det har blåst så da har jeg hatt det bra. Jeg fikk nesten heteslag da jeg så motorsyklistene kledde på seg, ,mye klær. Godt jeg kan være mer lettkledd enn de.
Jeg hadde en morsom opplevelse tidligere i dag da jeg satt på en benk på brygga. Plutselig ble det folksomt rundt meg, tror det var russere. En mann satt seg helt inntil meg mens jeg var opptatt med nettbrettet og ei jente tok bilde av oss og så lo de. Han la også armen på benkeryggen bak meg. Han var ikke uhøflig eller noe, men tydelig opptatt av meg. Enten lignet jeg en kjendis eller et troll, helst det siste vil jeg tro. Han er vel det nærmeste jeg kommer en mann på 5 uker så det er vel greit. Mennene i denne gruppen hadde jeg forresten sansen for, de reiste seg hver gang en dame ville sitte, men"kavaleren" min satte seg ned ved siden av meg hver gang han så en mulighet til det, og da etterfulgt av latter fra damene rundt oss.
Jeg er overrasket over at bare jeg lå på brygga og solte meg. Det var jo så deilig. Hører der er øs pøs hjemme og da er jeg heldigst, uten tvil.
Hadde en hyggelig prat med en ung gutt fra sør-Sverige. Han hadde tidligere syklet hjemmefra og til India. Det er imponerende. Men nå var han her på besøk hos en kompis og han hadde tatt fly.
Pratet også med et hyggelig ektepar som bodde her og sa jeg må komme tilbake til vinteren. Ikke tvil om at dette er verdens navle for de. Mannen var egentlig fra Bærum, ,kjærligheten hadde ført han hit. Skjønner godt det.
Livet er herlig når jeg bare tar ting som de kommer.  Jeg sitter og ser på folk og fantaserer om livet. Livet er herlig folkens og i morgen tidlig går ferden videre i retning Ingøy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar