fredag 12. juli 2013

En oppsummering

Hei. Jeg bør vel oppsummere litt. Hvis noen spør meg om jeg har hatt en fin tur så er svaret helt klart ja. Jeg har storkost meg med å være alene, kunnet gjøre akkurat det som har falt meg inn til enhver tid. Jeg startet jo med en helt fantastisk båttur Bergen -Kirkenes, selv om den siste dagen var litt kjedelig. Helgelandskysten er uten tvil den vakreste.  Det gjelder også når jeg syklet.  Med unntak av det flotte turterrenget i Hammerfest da.
Jeg har ikke hatt noen uhell, bare nesten. På veg til Bodø syklet jeg i god fart og mot meg kom en varebil. Varebilen fikk ei kråke i fronten,  den ble kastet til side og rett i sykkelhjulet mitt,  heldigvis gikk den ikke inn i eikene og det gikk bra.  Vinden har gitt meg litt hodebry, men det er nesten glemt nå.  Kun en bil har vært truende,  den slo nesten innat handa mi. Og det tror jeg er alt"farlig"jeg har opplevd.
Skulle jeg kjøpt meg nytt telt ville jeg valgt et som på en måte har overbygd åpning,  det er vel der det blir mest lekkasje.
Sykkelen var perfekt. Oppakningen var også perfekt, lett å ta av og på.
Men en ting er helt sikkert. Jeg trenger bedre regntøy og skal lete til jeg finner det. Det finnes ikke noe verre enn å være på tur sånn som jeg var og så vite at hvis det regner ute er jeg våt og kald i løpet av en time. Jeg HATER dårlige klær.
Jeg liker å bli sliten, jeg elsker å kjenne på at kroppen ikke har mer å gi for så å oppleve at etter en hvil er kroppen klar igjen. Det er en deilig følelse,  selv om hvilen noen ganger måtte bli en hel natt.
Jeg trives med å ligge i telt,  men det gir meg for dårlig fysisk hvilke med tanke på at jeg skal bruke kroppen dagen etter. Derfor har jeg valgt sengealternativ nesten hele tiden.
Jeg har hatt flere musikalske opplevelser som har gitt meg opplevelser som knapt kan beskrives. De minnene gjemmer jeg i hjertet mitt.

Så jeg er veldig fornøyd med turen. For meg er det en tur jeg gjør en gang. Jeg er ingen typisk sykkelturist og vil ikke gjøre det en gang til. Men jeg ville ikke vært foruten denne turen heller.
Nå er det Trondheim i to dager med en viktig fotballkamp på søndag.  Så blir det tog til Oslo bare fordi busser i Oslo ikke kan ta sykkel (de bussene som hetet buss for tog) . Og er jeg heldig så kan Grenlandsekspressen ta med sykkelen min og da er jeg hjemme sent mandag kveld. Hjemme til sol, varme  og sommer.
Fortsatt god sommer til alle dere som har fulgt bloggen min.

1 kommentar:

  1. Veldig bra, lillesøster. Det høres flott ut, tross dårlig vær på slutten. Velkommen hjem igjen. Godt alt gikk bra.

    SvarSlett