søndag 1. august 2010

Om huggormer, mygg og andre ufyselige vesener i vår natur

Jeg bare hater alle insekter som alltid må spise på meg ;-( jeg elsker naturen, men mygg, knott, klegg, blinding m.fl. ødelegger så alt for ofte de alnge fine turene innover vidda. Bare tenk deg når du går langt innover vidda og bare har lyst til å kaste klærne for å nyte den gode, varme sola eller et forfriskende bad i en elv eller et lite fjellvann og så oppdager du at myggen har bitt deg allerede før du har rukket å fått av første plagg.....jeg HATER disse insektene!!! For to år siden var vi på fjellet og nøt sommersola og mange deilige bad, da var det ingen inseter som plaget oss. Hvorfor er de her i år???
Jeg tenker at for meg er det helt greit om en del insekter og dyr ryddes bort fra vår natur...og da menerjeg at alle dsse ufyselige slangene kan forsvinne også. Jeg blir så skremt når jeg møter dem på stien...og ikke fortell meg at de forsvinner før meg for det gjør de NEMLIG IKKE. Det er alltid jeg som må gå en lang omveg for å komme videre på min ferd, ormene har nemlig sjelden lst til å flytte på seg :-(
Men likevel drar jeg på turer i skog og mark, jeg nekter nemlig på at disse ufyselige krekene skal få lov til å ta fra meg alle de flotte naturopplevelsene. Og de er det mange av, men de skal jeg dele med dere en annen gang :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar