søndag 9. januar 2011

Man velger selv.....

Jeg har en livsholdning at man alltid velger selv hvordan man vil at livet skal være.....egentlig en ganske egoistisk holdning vil kanskje mange si, men jeg er ikke enig i det. Jeg tenker at man kan godt ha mye omsorg for andre selv om man også vet å ta vare på seg selv.....og egentlig handler ikke min grunntanke om å bare ta vare på seg selv. Det handler bare om å tenke positivt og se løsninger i stedet for problemer når man møter ting. Jeg har faktisk ofte opplevde folk rundt meg som er kjempegode på å bruke mye tid på akking og klaging (ofte på jobb), men hva får de ut av det....bare bruke mye tid på å forsure seg selv og andre som er i nærheten.....her er jeg ikke tålmodig og har faktisk en kollega som fortalte meg en gang at noen mennesker har behov for å være litt i den verden hvpr man må klage og syte......det har jeg prøvd å forstå, men det er ikke lett. Hva er vitsen? Målet må da være å finne ut hvordan man løser de problemer man står foran og det så fort som mulig og best mulig slik at en selv og andre rundt har det bra :-)
Jeg velger i hvert fall å fortsette å være meg selv, men under utvikling hele tiden....og jeg elsker folk som provoserer meg på mine prinsipper.....da er jeg i utvikling og kan kanskje påføre andre mine positive holdninger ;-) For med en positiv holdning til alt blir hverdagen innholdsrik og god. Men jeg sier ikke at alt er lett her i livet, så overfladisk er jeg så visst ikke. Det er bare grunnholdningen jeg snakker om, grunnholdningen man har når man lever....møter utfordringer.....tar sine valg og står for dem.....
Nyt livet, kjære medmenneske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar