lørdag 1. januar 2011

Nytt år, nye muligheter....

Ja, så er ettertankens tid kommet og jeg setter meg ned og tenker på alle nyttårsløftene vi har som blir brutt gang på gang, men det gjør jo ikke noe. Vi tenker jo hele tiden på å slanke oss, leve sunt, ta bedre vare på hverandre osv osv og det er jo bra....for når vi stadig tenker på det så har vi startet en prosess. Selv har jeg vel på en måte forsonet meg med noen kilo ekstra, men blitt mer opptatt av at kroppen skal fungere og ha det godt. Det er egentlig deilig å ha det sånn, da kan jeg ta en sjokoladebit uten dårlig samvittighet....men ikke misforstå, jeg vil gjerne ha en slank og fin kropp jeg også...det står bare ikke øverst på ønskelista lenger.
Jeg har kjøp meg en ny bok, en bok som jeg skal lese en side av hver dag i 2011. en bok om kjærlighet, en kristen bok, en bok med en bønn hver dag.....det føles godt å ha valgt en slik bok og et slikt innhold for det nye året, så får tiden vise hvor det fører meg hen. Jeg vil nok komme til å sitere fra boka mer enn en gang i året som kommer og i dag refereres det til korinterbrevet: "Så blir de da stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst av dem er kjærligheten. Jag etter kjærligheten.....". Jeg har alltid hatt troen på kjærligheten i alle mennesker, men jeg har også mange ganger kranglet med Gud om dette temaet.
Året vi alle har foran oss er rikt på opplevelser, så blir utfordringen for oss alle hvordan vi vil velge å møte disse opplevelsene......jeg gleder meg i hvert fall og ønsker alle lykke til i sitt møte med alle sine opplevelser. Godt nytt år!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar