mandag 22. november 2010

Årskavalkade eller....

Jeg vet ikke helt hva det er med denne årstiden, men jeg blir alltid i ett oppsummeringshumør når året nærmer seg slutten, hvis dere forstår hva jeg mener. Jeg er en filosof, ja jeg vet det, og nå går jeg altså rundt og oppsummerer året som har gått og kanskje årene som har gått.... hva nå det måtte ha for verdi.....det har verdi for meg.....og det er det viktigste med filosoferingen. Mennesker kommer og går i livene våre og det har jeg skrevet om tidligere også....har møtt ei dame nå i høst som kanskje har satt meg tilbake på sporet om å tenke "hva vil jeg".....er det bare jeg som synes det er vanskelig å finne svaret på et slik spørsmål...tenkte jeg....da jeg hørte spørsmålet første gang...MEN SÅ....jeg vet hva jeg vil, jeg får det bare ikke til....ikke alltid i hvert fall og det er jo det som er livet :-) Hvis jeg alltid hadde fått til det jeg vil så hadde jeg jo ikke vært tilstede i livet, livet er jo sorg og glede, livet er motgang og medgang, livet er å komme seg opp når man er nede, men også akseptere at man av og til er på veg ned....Jeg elsker livet med alt det som følger med ;-) Og jeg kommer alltid rikere ut av de erfaringer jeg gjør meg underveis. Hørte på et intervju med Margit Sandemo på TV i går kveld...hvordan kan hun som har opplevd så mye negativt sitte der å "stråle".....jo hun lever her og nå, ikke på det som har vært eller det som skal komme!!!
Jeg har alt for lenge vært i den delen hvor jeg har glemt nuet......jeg har passet på og ordnet og styrt.....mennesker har kommet og mennesker har gått og sorgen over de som gikk har vært stor......men det hjelper ikke meg å bli i sorgen......jeg må videre. Jeg må godta og leve godt med de minnene alle mennesker har gitt meg underveis, godta at de lever sine liv videre og ikke la savnet ta overhånd.
Året har vært rikt på opplevelser, nytelser og .......... Grip dagen!

2 kommentarer:

  1. Carpe diem!

    Virker som om jeg sliter litt med spm hva jeg vil jeg også :P

    SvarSlett
  2. Men det er det som er livet.....

    SvarSlett