mandag 15. november 2010

Filosofi....

Hadde en dårlig start på dagen, måtte bli hjemme fra jobb, men slappet av og formen kom tilbake. Hadde en lang samtale med ei dame jeg kjenner og ho spør så fælt....."hva er det jeg virkelig, virkelig, virkelig vil".....sukk!!! Hvem er det som vet hva han/hun virkelig vil da? Ikke jeg i hvert fall. Men nå skal jeg stille meg dette spørsmålet hver dag fremover så får vi se om jeg finner det ut en gang ;-)
Har hatt meg en spasertur i skumringen og filosofert over små og store ting i livet....ting som har skjedd, mennesker jeg har møtt, utfordringer jeg har taklet, nedturer og oppturer og konklusjonen er at jeg er utrolig rik...rik på opplevelser, de nære/gode opplevelsene...de opplevelsene som gjør oss mye rikere enn all verdens penger kan gjøre. Jeg vil ikke si at jeg ikke ønsker å bli rik en dag (hvis jeg får sjansen), men hvis jeg måtte velge mellom pengerikdom eller opplevelsesrikdom så er valget lett...da blir det opplevelser.
Dattera mi skriver på bloggen sin om noe av dette, ho er ei klok jente (dere bør lese den bloggen ninamonopolet.blogspot.com). Men valget er ikke alltid like lett for penger må man ha for å leve og for å kunne skape noen av opplevelsene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar