fredag 5. juli 2013

Lofoten

Startet dagen med øs pøs i Risøyhamn, men det var egentlig helt greit. Jeg skulle jo bare ned til havna for å ta Hurtigruta til Stokmarknes. Traff en hyggelig kar fra Rogaland der på brygga, han var også på sykkeltur og mens vi pratet så kom det 7 stykker til. De var visst en hel gjeng på tur. De skulle sykle til Sortland så de skulle bare se på hurtigruta. De hadde kjøpt en slags pakketur hvor de syklet fra overnattingssted til overnattingssted og betalt alt på forhånd. Stress spør du meg.
Jeg har forresten et nytt navn på turen min siden noen synes jeg sykler for lite. Jeg er på loffetur, ikke sykkeltur.
Traff ei som var på sykkeltur, fra Nordkapp til Lindesnes. Ho er fra Grimstad, supersprek jente. Blid og koselig.
I Melbu laget de thaimat på torget så det ble dagens middag for meg, deilig. Fikk også en kar på G-sport til å se på bremsene mine for de bråker så fælt, men han sa at det sikkert bare var litt sand eller noe så jeg kunne trygt sykle videre. Jeg følte før Melbu at det å sykle halvannen mil ikke er noe i det hele tatt. Det var før jeg kom til Lofoten. Sukk. I dag er jeg sliten. Veldig sliten.
Starten på Lofoten frem til Svolvær er litt opp og litt ned, egentlig ikke så bratte bakker, MEN det var sterk motvind i 3 og en halv mil og jeg har forstått at dette er jeg for dårlig trent til. Kreftene tok slutt, men staheta vant og nå er jeg på plass i teltet mitt rett utenfor Svolvær. I natt får jeg sett om teltet holder regnet ute for her veksler været hele tiden i dag. Jeg hadde gledet meg til flere dager i Lofoten med sol og sykling og fotturer. Været som er meldt er heller negativt, men jeg skal i hvert fall ned til Å.
Nå skal jeg samle krefter til i morgen. God natt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar