tirsdag 25. juni 2013

Det går for fort

Nå er vi i Tromsø allerede, dvs vi dro derfra for snart en time siden. Turen går for fort og jeg blir litt for full av inntrykk, men jeg står det vel av. Har hatt en flott dag ute på dekk med obo-musikk og masse deilig sol. Det er ganske morsomt å sitte å se på folk som er i nærheten der man er. Alle solte seg og nøt den fine dagen, men så ble det vind og da var det på med vindjakker som ble knyttet godt igjen som om man var på høyfjellet midtvinters. Der satt noen av oss i soltopp og andre var kledd ganske annerledes, bare i løpet av få sekunder. Morsomt å se på.
Når jeg sitter ute på dekk slik og lytter til obo-musikken så føles det nesten som om ferien er spesialbestilt og laget for meg, ,som elsker vakker musikk og natur.  Men hva er det med pianisten, hver gang jeg setter meg godt til rette i salongen der han spiller så blir det en låt og så går han. I dag hadde jeg bestemt meg for å sitte leeeenge, men han ble opptatt med ei jente som jobber på båten og de gikk sin vei før han i det hele tatt kom i gang. Så nå gir jeg opp den opplevelsen, sukk.
Når jeg snakker om musikk så burde størstesøstra mi vært her i dag da vi fikk Summer Holiday med Cliff Richard på høyttalerne.
Hadde også en fin musikalsk opplevelse i Tromsø for to gutter fra byen spilte for oss her på båten. Moderne tekno-musikk som passet inn der og da. Jeg pratet med de etterpå for det hadde vært fin musikk å ha i klasserommet når elevene jobber, men de hadde ikke gitt ut noen cd så da må jeg finne en annen løsning på den utfordringen.
Trening har jeg også fått tid til i dag og i treningsrommet er det alltid hyggelige unge mennesker som jeg snakker med. Jada, jada jeg vet at jeg ikke er så ung, men alle de jeg møter der er hyggelige og høflige og på mange måter er ikke alder viktig i den settingen. Og jeg beundrer de som løfter vekter og står på. Jeg holder meg til tredemølla og steppen. Løfta vekter her om dagen og har vondt i armen enda,  sukk.
Nå er det snart middagstid og i kveld etter middag kommer vi til Skjervøy, der er min mor født og hun bodde der til hun var 2 år.
Etter det skal vi ut på Lopphavet. Håper på finvær  i natt også.

1 kommentar:

  1. Ville heller hatt'n live. jeg da. Summer Holiday har jeg på CD'n. god tur videre. hils.

    SvarSlett