torsdag 27. juni 2013

En rolig dag

Hei i dag har vi tatt det helt med ro.  Kom til Kirkens 09.45 etter å ha kost oss med en deilig frokost på båten.  Her fant vi en fin plass i sentrum hvor vi kunne ha base for dagen.  Ikke mye å se på her så vi har bare ruslet rundt og slappet av.  Jostein drar hjem med fly i kveld mens jeg ikke drar videre før i morgen tidlig. Har lagt bilde av"teltet" mitt her i byen og lagt det på fb utrolig hvor stort alt kan bli enkelt steder.
Var på turistinformasjonen en tur i dag og der var det en morsom kar. Mens jeg stod og ventet på tur ringte telefonen hans og han fortalte at her var det 26 grader og sol.  Vel det er ganske fint vær og varmt, men han la godt på synes jeg.  Jeg spurte hvordan jeg best kunne komme meg videre og da var han kjapp og sa at jeg ikke burde dra videre, men han sa at det går en buss i morgen tidlig, så da får vi se om det stemmer.  Jeg spurte også om hvordan jeg kunne komme meg til Manndalen og en festival som er der, men fikk til svar at dit kommer jeg meg ikke for det er på en øy. Ikke lett å få god hjelp der.
Gikk litt rundt i gatene her og føler at det fortsatt er en fin ferie. Selv om jeg følte at folk glodde og lurte på hva jeg drev med hehe. Deiligste å være på landjorda selv om kroppen fortsatt gynger som om jeg er på båten. Traff våre koselige venner i byen her og de sa at båten hadde beveget seg godt i natt. Godt jeg sov da.
Jeg er mest spent på morgendagen nå og hvor jeg ender opp og om jeg i det hele tatt får bli med bussen,  jeg som har sykkel og mye bagasje. Vi får se.


2 kommentarer:

  1. Manndalen er også et tettsted i Kafjord kommune i Troms. Ser de har en samisk festival der 10-14 juli.

    SvarSlett