lørdag 15. juni 2013

Nå blir det travelt ....

Nå fikk jeg plutselig en følelse av at jeg får det travelt de siste timene før avreise....136 og en halv time tror jeg det er til toget går fra Skien og det jeg ikke får gjort før det, ja det må vente til høsten. Får en følelse av at ferien er over før den er begynt når jeg tenker sånn. Jeg har laget meg en liste over ting som jeg MÅ gjøre, som MÅ være klart til avreise og så får andre ting bare være......
Jeg håper jeg får til å legge inn bilder her på bloggen og hvis ikke får dere se på bilder på facebook og lese her, det går jo også an for den som måtte være interessert.
Nå er første del av ferien ganske fastlagt. Jeg tar hurtigruta fra Kirkenes til Honningsvåg og sykler opp til Nordkapp...har husket inngangskortet mitt :-) og derfra sykler jeg ned til Honningsvåg igjen og tar båt til Havøysund hvis det ikke går direkte til Ingøy. På Ingøy skal jeg sykle og ta bilder og nyte.....og jeg skal besøke verdens nordligste fyr som ligger rett utenfor Ingøy (Fruholm fyr), dessverre er ikke dette et overnattingsfyr, men kanskje det går an å overnatte der likevel??? Jeg kan jo ikke vite det før jeg har sjekket det opp nærmere.
Fra Ingøy drar jeg med båt til Sørøya (regner med at det går båt dit). Der må jeg også sykle rundt og se meg om etter fine naturopplevelser......og slik vil min "øyhopping" foregå nedover den nord-Norske kyst.
Jeg har plutselig funnet ut at kanskje er det ti-topper-opplevelser i nord også så jeg håper jeg finner steder hvor jeg kan sette fra meg sykkelen trygt og bestige noen fjell underveis (og for de som tror at jeg er en fjellklatrer så er jeg ikke det og skal ikke bestige fjell som krever noen form for vågale kunststykker i fjellveggen....jeg skal bare gå på de toppene som har en fin sti opp).
Jeg har mange følelser i meg om dagen, litt vemodig å ikke skulle nyte hagen her hjemme i sommer (det får Nina og andre gjøre)...litt rart og skummelt også å skulle være på ferie helt alene i 5 uker (kanskje jeg finner ut at jeg ikke liker å være på ferie med meg selv hehe)....men mest av alt er det rart å ikke skulle dele alle de flotte, mektige naturopplevelsene jeg får underveis, ikke skulle dele de med andre enn dere her på nett. Men det har jeg valgt selv og de valg man tar selv får man stå for. Og ikke tro nå at jeg angrer for at jeg skal dra, for det gjør jeg ikke. Jeg bare grugleder meg litt akkurat nå og er utålmodig etter å komme av sted for jeg vet at når jeg først er på veg så er alle disse følelsene borte og det skjer noe hele tiden som gjør at jeg er i mitt ess.
Jeg gleder meg!
Og når det er sagt så får dere bare følge med her på bloggen fra og med fredag 21.juni for da skal jeg prøve å legge inn litt hver dag (om nettet fungerer). Håper dere får et lite innbytte av å være med meg på turen og kanskje dere kan drømme dere bort litt og "være med meg" ;-) God sommer folkens, den skal nytes <3 p="">

1 kommentar:

  1. God tur ønskes deg, lillesøster. Skal nok 'følge med' deg etterhvert.

    SvarSlett