søndag 30. juni 2013

Noen ganger blir planer endret

I dag er det en sånn dag hvor det jeg hadde planlagt ikke ble noe av. Jeg skulle til Ingøy, men da jeg skulle kjøpe billett viste det seg at neste båt fra Ingøy ikke går før på torsdag og så lenge har ikke jeg tenkt å bli der. Da endte det opp med å kjøre båt via Ingøy til Hammerfest. Har lagt meg inn i kveld pga litt yr og regn. Da jeg kom hit var jeg kjempesulten og da var middagen her absolutt Velkommen. Uer med masse deilig salat og grønnsaker, og is til dessert. Mmmm, ,gjorde godt i en sulten skrott. Det var selvbetjening og jeg fylte tallerkenen til randen.
Hadde en koselig prat med et tysk ektepar på brygga i Havøysund. De var begeistret for Norge og ville gjerne flytte hit. Hun var kunstner.
Ellers har jeg kanskje ikke vært så sosial i dag, men i Havøysund er jeg sikker på at de sover hele søndagen. Det virket i hvert fall slik. Jeg gikk en tur i "fjellet" der og møtte et par og ellers så jeg nesten ingen før båten skulle gå 13.30. Treige folk. Ikke var det kirkegang heller for jeg hørte ikke kirkeklokkene.
Så er jeg i Hammerfest denne natta, tørt inne på et rom. Natt til i dag koste jeg meg under åpen himmel på en molo. Jeg sovnet med sol i ansiktet rett før midnatt og sola skinte på meg hele natta, men jeg fikk sove likevel. Det er ganske rart og deilig med mye sol døgnet rundt.
Det går fortere sørover enn jeg hadde tenkt, men det gjør ikke noe, da har jeg bare bedre tid på meg i Lofoten og øynene før Brønnøysund. Kanskje finner jeg på andre sprell i ferien også. Det er jo det som er ferie, ta ting som de kommer. Gleder meg til sol igjen i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar